maanantai 17. elokuuta 2015

Liebster Award

Nyt on koulut alkaneet ja arki lähtee taas pikkuhiljaa rullaamaan. Niinpä kesälomakiireistä (ehkä maailman täydellisimmän kesän jälkeen) selvittyäni löysin itseni jälleen kerran Bloggerista ja mikä ihana yllätys, kun meidät oli haastettu! Kiitos tästä kuuluu Suomenlapinkoira Taiga -blogille.


Mä olen melko varma, että jokainen on jo tähän mennessä törmännyt kyseiseen blogihaasteeseen. Mutta ei se mitään, kerrataan silti säännöt!

1. Kiitä sinut nimennyttä bloggaajaa ja laita linkki hänen blogiinsa
2. Vastaa sinut nimenneen bloggaajan 11 kysymykseen
3. Nimeä ja linkkaa 11 Liebster Awardin ansaitsevaa blogia, joilla on alle 200 seuraajaa 
4. Keksi 11 uutta kysymystä nimitetyille

Meille annetut kysymykset ja niihin vastaukset:
1. Mitä harrastat koirasi kanssa?
Rollelle on nyt valikoitunut toko, haku ja canicross. Sen kanssa on kyllä kokeiltu kaikkea, mutta nuo ovat erinäisistä syistä jääneet. Bean kanssa sitten haku ja canicross, aika näyttää saako se vielä jotain lisääkin.

2. Käytkö koirasi kanssa näyttelyissä ja mitä mieltä olet niistä?
Rolle on käynyt neljästi, Bea ei kertaakaan. Kyllä mä voin lähteä, jos tilaisuus tulee, mutta kyllä on asioita, jotka näyttelyiden ohi menevät. Itse arvostan näyttelyitä tiettyyn tasoon asti jalostuksen apuvälineinä. Jos itse pääsee kehän laidalle katsomaan, voi sieltä saada paljonkin irti. Mutta jos tekisin omia jalostusvalintoja, hyvin todennäköisesti painotus ei olisi näyttelytuloksissa, sillä nykyaikana siellä painotetaan mielestäni liikaa ääriominaisuuksia.

3. Mikä on onnistunein kuva koirastasi?
Persoonallisuudella pääsee mun listassa kärkeen, kuvista kiitos Mainosstudio Sanna H.


4. Oletko tyytyväinen rotuvalintaasi?
Näitä on nyt kaksi samanlaista talossa niin kaipa mä olen. Mutta vaikka lappalaiset ovatkin mukavia koiria ja olen varma siitä, että en tuu koskaan hylkäämään niitä täysin, välillä voi laumaan eksyä muunkinrotuinen.

5. Mikä koiraasi ja sinua yhdistää?
Oon asunu Rollen kanssa päälle kuus vuotta samassa talossa ja nyt pitää sen osalta sanoa, että jaa-a. Varmaankin hakuhulluus! Bea on ollut nyt 9 kuukautta (muuten päivälleen!) ja sen osalta pitää sanoa, että tokointo ja elämänilo. Mutta ennen kaikkea Bea puhaltaa mun kanssa aina yhteen hiileen ja sekös se vasta on ihanaa!

6. Paras kokemus koirasi kanssa?
Jaa-a, niin hirveesti on ehtinyt tapahtua. Lappalaisleireillä on kyllä ollut poikkeuksellisen mukavaa. Ja nyt viimeleirillä tulikin sitten hakumetsässä maailman upein fiilis, kun sai ihan sokkona lähteä metsään talsimaan, ainoana suuntamerkkinä koiran ilmaisuhaukku!

7. Mikä on koirasi lempiruoka?
Rollella ehdottomasti maksamakkara, aina ja kaikkialla. Beasta mä en oikeen tiedä, se syö kaikkea aina ihan yhtä suurella ruokahalulla, eli vetää kuin mikäkin imuri, mutta sitten kumminkin välillä pölypussi saattaa täyttyä. Muta kyllä silläkin varmasti "ihmisherkut" vie aina nappulat mennentullen.

8. Entä lempilelu tai -leikki?
Sillon, jos/kun Rolle leikkii, se syttyy repimisestä. Se tykkää myös "vahtia" leluaan eli leikkimielisesti piilottaa eikä anna pois. Bealla ehdoton ykkönen on pallon perässä juokseminen, mutta kyllä sen melkeen mihkä vaan leikkiin saa syttymään. Tosin Bea ei ymmärrä jahtausleikkien päälle, siis niin, että ihminen yrittää jahdata.

9. Montako temppua koirasi osaa?
Rolle osaa monta. En ees jaksa laskea. Bea osaa yhden, koskea käteen. Ja sekään ei oo mun opettama.

10. Millainen koirasi ruokavalio on?
Molemmat saa n. 1,5 dl nappulaa (ANF) päivässä ja 100 g jauhelihaa. Lisäksi vaihtelevasti erilaisia öljyjä ja joskus esim. raejuustoa. Myös liha vaihtelee toisinaan.

11. Mitä koiran ulkonäkö merkitsee sinulle pentua valitessa?
Sen verran pitää kattoa, että pennun rakenne ei ole sairas rakenteeltaankaan. Tarkempi painotukseni on kuitenkin enemmän luonteessa ja terveydessä. Voisin siis ihan hyvin ottaa näyttelypalleron, mutta kun niistä ei tahdo löytyä sitä, mitä mä haen.


Vaikka mä itse tulinkin hyvin iloiseksi siitä, että mut haastettiin, mä en nyt kuitenkaan haasta ketään. Tää on jo kiertänyt sen verran paljon blogimaailmassa, että ne harvat, jotka ovat vielä haastamatta ja haluavat haastaa itsensä, varmasti löytävät sellaisen blogin, josta voi haasteen itselleen napata.

Pahoitteluni, joskus sitä jaksaa olla vain tylsä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti