lauantai 20. helmikuuta 2016

ALO1 164,5/200p. sij. 3/9

Käytiin n. viikko sitten vähän ystävänpäivän kunniaks testaamassa taitojamme tokokokeessa tuloksella ALO1 164,5/200p ja sijotuskin saatiin eli 3/9.



Paikallamakuu 10
Mulla tutisi puntit about ihan koko ajan, mutten kyllä ymmärrä miksi. Mä tiedän, että se pysyy sielä, mä tiedän, että mulla ei oo mitään jännitettävää, mut silti mä olin ku mikäkin huojuva puu. Rolle hoiti hommansa kotiin!

Seuraaminen 8
Mun alun säädöt, voi luoja... En ollu varma, mitä se liikkuri sanoikaan ja sit tuli sellanen epävarmuus ja meinasin pysähtyä. Fiilis ei ollu ihan paras ja se kyllä ainakin omaan silmään näkyy, varsinkin tossa kohtaa kun se jää jälkeen. Siinä kyl vähän kuumotti että tuleeko se oikeelle puolelle (Miks tulis ku ei se ikinä seuraa oikeella?) ja vielä näin varjonkin enemmän oikeella puolella, mutta onneks osui vasemmalle sit lopulta. Treeneissä on kyllä paljon kivemman näköstä.

Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 10
Tän se osaa. Seuruu ihan kivaa alkuun ja käskystä maahan nopeesti.

Luoksetulo 8,5
Siis se ei oo koskaan ennen tullu vinoon eteen. Aivopierut, menkää pois. Mutta eipä auta valittaa vaan pitänee treenata tästäkin varmempi.

Noutoesineen pitäminen 9,5
Jos joku on fiksu ja viisas ja pääsee sisälle tuomarin ajatusmaailmaan, voitteko kertoa mulle, mistä tuo puolikas lähti? Okei, se aivasti, mutta ei siitä sais rokottaa. Koska jos aivastus on tullakseen, se on tullakseen eikä sille voi mitään. Eri asiat jotkut vinkumiset tai haukkumiset.

Kauko-ohjaus 0
Mä en tiedä, mikä vika siinä paikassa oli, mihin olis pitäny mennä maaten. Varmasti ainakin yhtenä vaikuttimena se, että aiemmin samalta kohdalta oli putsattu puhdistusaineilla toisen koiran kuolaa ja kun eihän tuo koira oo mihkään puhdistusaineisiin tottunu, haisee se varmasti oudolta. Mutta kai me voidaan tääkin pistää aivopierun piikkiin.

Estehyppy 9,5
Tuomarit siinä aluks mietti, että onko 50 cm liian korkea hyppykorkeus tuolle. En ees tajunnu et ne kysy sitä multakin, lopulta sit olin silleen joojoo, on se ihan hyvä. Mä en ees tienny et mitä Rolle tulee tossa tekeen, koska viimeks tehtiin tää liike edellisessä kokeessa, mutta näköjään pk-estereenit on saanu sen päähän, että hypätään korkeelle ja tullaan eteeen (edellisessä kokeessa tuli suoraan sivulle). Koirasta kyllä näki, että se lähti hyppäämään ihan metrin korkusta hyppyä, mut sit se tajus että ei hitto, ei tää ookaan niin korkee ja tuli ihan hassusti alas. Puolikas tais lähtee tosta ääntelystä.

Kokonaisvaikutus 8,5
Tuomarin sanoin varsin kiva koira, en muista enää mitä se jäi kaipaamaan. Ehkä sitä pientä viimistä silausta tekemisen intoon, mitä itekin.

Kokonaisuutena en oo ite kovinkaan tyytyväinen. Sen ilme ei ollu yhtään sellanen kun treeneissä ja lähes kaikissa liikkeissä jäätiin hyvin kauas normaalista tasosta. Mutta ens kerralla uudestaan, meillä on vielä ainakin yks mukavan alokasluokan koe edessä. Tietysti oon ykköseen tyytyväinen ja toivottavasti se viiminen tulis sit heti seuraavasta kokeesta!

10 kommenttia:

  1. Tosi kiva katsella näitä tokon ALO-kisasuorituksia videolta, kun itse haaveilee virallisista kokeista tälle vuodelle. Onnea ykkösestä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Menkää toki ihmessä kokeeseen, tää uus alokas on ainakin mun mielestä todella mukava. Ja ei haittaa, vaikka koira olis ihan keskenkin, me käytiin Bean kanssa kesällä tokokokeessa ja ainoo, mitä se osas, oli seurata. Kyl me hengissä selvittiin ja kun tavotteeks otti hauskan pitämisen niin tavotekin saavutettiin :D

      Poista
  2. Oisko kapulanpidon puolikas piste voinut lähteä siitä, että otettuasi kapulan Rollelta et suoristanut ylävartaloa? Liikehän ei lopu suoraan siihen, kun kapula otetaan koiralta vaan liikkurin "kiitos" (tai vastaavaa) sanomiseen.

    VastaaPoista
  3. Mietin itse kanssa samaa, että sinun ois ehkä pitänyt suoristaa ylävartalo ja liikkurin 'kiitoksen' jälkeen vasta kiittää koiraa. Onnittelut ykkösestä :)!

    VastaaPoista
  4. Kappas, tällasta en ite huomannutkaan, kiitos molemmille! Kyl mä sen tiedän, ettei liike lopu kapulan ottamiseen mut mä olin kuulevinani liikkurin kiitoksen... Noh, ens kerralla sitten :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katoin/kuuntelin sen kapulanpitokohdan videolta monta kertaa ennen kommenttiani ja nyt vielä uudelleen, niin kyllä siinä kapulanoton ja liikkurin kiitoksen välillä olisi juuri suoraksi ehtinyt, vaikka aika nopsaan se kiitos tulikin. Mutta ei se onneksi tulos jäänyt noudon pisteistä kiinni, kun sujuvasti meni moni muukin liike. :)

      Poista
    2. Kyllä mäkin nyt virheeni huomaan, muistetaan sit seuraavassa kokeessa. Toi vaan jäi kaivamaan kun olin varma et koira teki täydellisesti niin mistä voi lähteä puolikas. Koirahan se täydellisesti tekikin, tosin vois kattoa peiliin :D

      Poista
    3. Jep :). Tuttu tunne, että koira tekee täydellisesti, mutta itse mokaa ja pisteitä lähtee. Mutta virheistä oppii :).

      Poista
  5. Onnittelut tuloksesta! :) Iloisen näköistä menoa teillä!

    VastaaPoista