tiistai 19. toukokuuta 2015

Uusia juttuja

Bongattiin Hurttahuone-blogiportaalista harrastushaaste. Perusideana hommassa on, että kokeillaan koirien kanssa jotain uutta harrastusjuttua. Tämä saa olla joko ihan itse keksitty tai jo valmis laji.

Mä päätin, että otamme osaa tähän hyvän mielen haasteeseen ja niin lähdin etsimään sopivaa lajia. Nykyiset pääharrasteemme tokon, haun ja vetolajit sain heittää romukoppaan heti. Mietin tosin aluksi, että olisin pistänyt katastrofin ainekset pystyyn ja valjastanut Rollen pyörän eteen. Mutta se kariutui siihen, että mulla ei vieläkään ole uutta vetoliinaa...

Agility, rally-toko, koiratanssi, jäljestys, vepe... Mä oon oikeesti ite kokeillu, ja niin on Rollekin, jo valmiiksi kaikkea. Tää lajin miettiminen tuotti todella päänvaivaa! Paimennus jouduttiin hylkäämään alkusijoiltaan, mulla ei kerta kaikkiaan ole mahdollisuutta päästä mitään otusta paimentamaan. Pallopaimennuskin kariutui, koska palloa ei ole. Koirafrisbee sai jäädä kiekkojen puitteissa.

Kun mikään valmis ei tuntunut ottavan tuulta alleen, päätin lähteä vain ulos toivoen inspiraatiota ja mahdollisuuksia. Aikani pihalla kierreltyäni löysin varaston nurkasta roikkumasta ja pölyttymästä muiden tavaroiden seasta mitäpäs muutakaan kuin mölkky-pelin. Hurraa, mä keksin jotain!

Niin me ruvettiin pelaamaan mölkkyä. Ja hauskaa oli!





Kumman tyyli oli juuri sinun mieleesi?

4 kommenttia:

  1. Voi että, olipa hauska idea! Ihana tuo Bea, kun oli, niin innoissaan pelistä! Bea on muuten todella kaunis lappari. :) Rollekin oli aika symppis, kun toi noita mölkkykapuloita.

    VastaaPoista
  2. Bea joo innostu tosta oikeen urakalla :D Rolle taas oli enemmänkin sellanen "Mitä ihmeitä nää on, ok mä tuon nää sit sulle"-asenteella. Tosin selkeesti parempi tää oli kuin joskus muutama vuosi sitten koiraleirillä tehtiin jotain saman tyylistä ja Rolle vaan kiersi ne kapulat kaukaa jahirveellä kiireellä (voitettiin tosin sillon se skaba, kun koira oli pitkässä liinassa niin kaikkihan kaatu ennätysajassa, kun liina veti ne kumoon)

    VastaaPoista
  3. Olin aikeissa ehdottaa teille jotain hajutyöskentelyä, mutta kun luin pidemmälle, niin olittekin jo keksineet uuden lajikokeilun. Meillähän koiramölkkyä on pelattua jo monena kesänä, taisin joskus blogiinkin kirjoittaa siitä, koirat kyllä tosiaan tykkää ja hienosti näytti teilläkin kumpaisellakin sujuvan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä itseasiassa jotain hajuhommia mietinkin. Sitten lopulta totesin, että mä taidan haluta kokeilla jotain kertaluontosta juttua, enkä jaksanut mitään sen erikoisempaa lähteä opettelemaan. Ja jälki ja esmes namiruutukin on tuttua hommaa.

      Ja oli kyllä varsin mukavaa mölkkyillä. Ei sattunut just tuohon videonpätkään, mutta lopulta Rolle onnistui saamaan kaks kapulaa samaan aikaan suuhunsa ja oli kyllä niin onnesta soikeeta miestä!

      Poista